Followers

NUFFNANG

13 March 2012

Jom Tambah Stok ...! ! !

Graf harga logam emas mulai tahun 2000 sehingga 2012

Assalammualaikum ... Bertemu kembali kita pada ruangan kali ini ... Doa saya agar rakan-rakan pembaca yang setia dengan blog ini akan beroleh rahmat dan hidayah dari "NYA" ... InsyaAllah !

Terpikir oleh saya sebentar tadi untuk berkongsi pandangan bahawa pada masa sekarang adalah masa yang amat-amat sesuai untuk menambah stok atau baru ingin memulakan pelaburan logam emas fizikal tulen dan logam perak fizikal tulen ... Ini berdasarkan fakta sejarah harga melalui graf yang saya tunjukkan di atas bahawa harga logam emas fizikal mulai tahun 2000 dengan harga 1 oz berharga sekitar USD300 dan telah meningkat kepada harga tertinggi pada bulan September tahun 2011 dengan harga 1 oz berharga USD1920 ... Ini bermakna harga telah meningkat sebanyak 6.4 kali ganda (kiraan nya ialah USD1920 dibahagikan dengan USD300 = 6.4 kali) iaitu kira-kira 640% bagi tempoh 11 tahun ... Jika dipurata kan bagi tempoh setahun ialah kira-kira 58% setahun kenaikan (kiraan nya ialah 640% dibahagikan dengan 11 tahun = 58%) ... Wowwwww satu angka yang amat-amat menakjubkan bagi diri saya .... Cuba bayangkan pula harga semasa  logam emas pada 10 tahun yang akan datang !!!
 

Graf harga logam emas bagi tahun 2012 (Januari sehingga Mac)


Graf harga logam emas bagi tahun 2011



Graf harga logam emas bagi tahun 2010



Graf harga logam emas bagi tahun 2009


Cuba anda perhatikan betu-betul graf harga bagi tahun 2009, 2010 dan 2011 ... trend kenaikan harga adalah sama bagi tiga tahun berturut-turut iaitu maksud saya ialah pada pada awal tahun iaitu bulan Januari, Febuari dan Mac adalah pada paras rendah ... Harga akan mula menaik pada bulan berikutnya sehingga akan mencapai paras tinggi pada bermula bulan September, Oktober, November dan Disember ... Ini bermakna sekiranya kita mengambil kira trend yang sama akan berlaku pada tahun 2012 ... Inilah masa yang saya katakan amat-amat sesuai untuk kita menambahkan stok pelaburan atau baru ingin memulakan pelaburan ... Saya ama-amat yakin dengan fakta yang saya tunjukkan untuk kita sama-sama memaksimakan keuntungan pada penghujung tahun ini ... Wowww syokkan !!! ... Cuba anda bayangkan sekiranya anda telah membeli stok logam emas fizikal tulen dengan jumlah kira-kira RM100 ribu pada waktu sekarang ... Jika harga semasa meningkat sekitar 25% sahaja pada penghujung tahun ini ... maka keuntungan yang bakal anda perolehi ialah RM25 ribu (kiraan nya ialah 25% dikali kan dengan RM100 ribu = keuntungan RM25 ribu) ... Jika jumlah modal nya lebih besar, maka nilai keuntungan nya pun pasti amat-amat lumayan ... Dengan keuntungan sebegini mewah, maka anda boleh rancang-rancang kan untuk melancong ke destinasi luar negara pada hujung tahun ini ...





Setelah saya menerangkan dengan panjang lebar analisa serta fakta sejarah pada tulisan di atas ... Sewajib nya rakan-rakan perlu mengambil keputusan dan tindakan untuk menukarkan wang simpanan yang sedia ada kepada logam emas fizikal tulen atau logam perak fizikal tulen ... Inilah caranya ( klik di sini ) ... 




Sekiranya rakan- rakan pembaca sekalian ingin mendapatkan entry saya yang kemaskini secara automatik ... Boleh lah mengisi alamat emel di dalam ruangan "Follow By Email" pada ruangan sebelah kanan blog ini ... Percuma jerrrr !


Sebarang kemusykilan dan pertanyaan ... Sila hubungi saya di talian:
019 66 22 909
BBM PIN 23 26 3d 2c

Emas ... Dulu ... Kini Dan Selama Nya !

Sekian ... bertemu lagi ... insyaAllah ... terima kasih.

-Ir. AJAK-
13/03/2012

2 comments:

Myra Jay said...

My hubby baru berjinak2 dengan pelaburan emas ni..
Masih banyak kami perlu belajar ;)

PELABUR EMAS PERAK said...

myra ... thank for lawat ... good good ... yang penting sudah memulakan langkah ...tq.